Rusza druga edycja kampanii społeczno-edukacyjnej „9 milionów powodów”. Celem akcji jest dodanie poczucia pewności siebie osobom noszącym protezę zębową, zachęcanie ich do aktywności i cieszenia się pełnią życia.
W tegorocznej edycji zaplanowano indywidualne spotkania dla seniorów, podczas których będą mieli możliwość skorzystania z bezpłatnych konsultacji ze specjalistami. Ambasadorem kampanii po raz kolejny został Robert Janowski.
Aż 9 milionów Polaków nosi protezę zębową [1]. Wielu z nich przyznaje, że odbiera im to pewność siebie, są mniej aktywni i częściej niż inni rezygnują ze spotkań z rodziną oraz znajomymi. Ponad połowa pacjentów deklaruje, że wiąże się to z licznymi trudnościami. Najczęściej zgłaszanymi problemami są dostające się pod protezę drobinki pokarmu (83,1%), poruszająca się proteza (56,6%), czy ogólne poczucie dyskomfortu (50,6%). Prawie połowa osób wskazuje również na obawy przed wypadnięciem protezy (49,4%) [2].
Celem kampanii społeczno-edukacyjnej „9 milionów powodów” jest budowanie świadomości pacjentów, że nie są osamotnieni w swoich obawach, a noszenie protezy zębowej to całkowicie normalna rzecz.
Podczas drugiej edycji projektu eksperci marki Corega wyruszą w Polskę, aby osobiście porozmawiać z Polakami na tematy związane z pielęgnacją protez zębowych. Pierwszym przystankiem na trasie będzie Dąbrowa Górnicza, gdzie 11 czerwca podczas Dnia Otwartego Uniwersytetu Trzeciego Wieku Akademii WSB seniorzy będą mogli spotkać się z profesjonalistami, a także wysłuchać inspirującej rozmowy z ambasadorem kampanii - Robertem Janowskim.
Podobne spotkania będą odbywać się w całej Polsce. Ich celem jest dotarcie do jak największej liczby pacjentów i pomoc w odnalezieniu swojego własnego powodu, by w pełni cieszyć się życiem. W wydarzeniach wezmą udział eksperci, którzy podczas bezpłatnych konsultacji podpowiedzą w jaki sposób użytkować i pielęgnować protezę zębową, tak aby wyeliminować poczucie dyskomfortu.
Organizatorem i inicjatorem kampanii jest firma GlaxoSmithKline, właściciel marki Corega, będącej liderem w segmencie produktów do mocowania i higieny protez zębowych. Jako firma społecznie odpowiedzialna po raz kolejny podjęła się edukacji społeczeństwa w tym temacie.
[1] Raport IQS dla GSK “Corega Tracking”, lipiec 2017, s. 5
[2] Raport Havas PR Warsaw dla GSK, czerwiec 2019
Nr ZINC: CHPL/CHPLD/0024/19
Materiały pochodzą od organizatora.